آموزش ها

فیلم های آموزشی

آموزش نحوه استفاده ویژه اساتید محترم

آموزش نحوه استفاده ویژه دانشجو محترم

جزوات آموزشی

پرسش و پاسخ

چه کسانی می توانند از این برنامه استفاده کنند؟

همه می توانند از این برنامه برای آموزش و جلسات استفاده کنند. 

نحوه ی عملکرد این برنامه به صورت کاملا استاندارد و ساده است و با کمترین میزان آشنایی با نرم افزار هم می توانید به درستی از این برنامه استفاده کنید

چگونه برای آپلود یک فایل پاورپوینت در برنامه آنلاین Adobe Connect آنرا به فایل PDF تبدیل کنیم؟

از آنجاییکه لازم است در سامانه تعاملی هم زمان موسوم به کلاس برخط زنده (آنلاین) تمام فایلها به صورت PDF بارگذاری شوند، مشاهده گردیده است که اگر فایل پاورپوینت موردنظر به درستی به فرمت PDF ذخیره سازی نشده باشد به هنگام ارائه در کلاس با حرکت اشارگر ماوس متن زیر آن گاهاً ناپدید می شود. لذا در آموزش زیر شیوه صحیح ذخیره سازی به صورت PDF برای حل این مشکل آورده شده است.

توجه: آموزش زیر بر روی نرم افزار ” ۲۰۱۶ Microsoft Office ” تهیه شده است. اگرچه مراحل زیر در سایر نسخه های آفیس نیز قابل انجام می باشند اما ممکن است تغییرات جزئی در برخی از گزینه های ذکر شده وجود داشته باشد.

۱- فایل پاور پوینت را در محیط برنامه باز نموده به تب “File” مراجعه و سپس گزینه “Print” را انتخاب کنید. مانند شکل زیر:

۲- مطابق تصویر زیر نوع چاپگر خود را به“Microsoft Print To PDF” تغییر دهید:

۳- در قسمت “Full Page Slides” تنظیمات را دقیقاً مانند تصویر زیر قرار دهید.

۴- در قسمت “Print Properties” مانند شکل زیر کلیک نمایید.

۵- گزینه “Landscape” و سپس وارد قسمت “Advanced ” شوید.

۶- اندازه را مانند شکل زیر به Legal تبدیل و دکمه Ok را بزنید.

۷- در پایان گزینه پرینت را مانند شکل زیر کلیک نمایید.

۸- محل ذخیره فایل Pdf مورد سوال قرار می گیرد لذا محل را مشخص نمایید.

برای تایپ فارسی در کلاس مجازی چکار کنم؟

متاسفانه به دلیل تحریم ایران از سوی شرکت ادوب، حروف فارسی (حرف ی) در بخش chat با اشکالاتی همراه است.

برای حل این مشکل هنگام تایپ حرف ی(ی) کلید های ترکیبی shift+alt استفاده نمایید.

همچنین شما می توانید نرم افزار زیر را نصب نمایید .

کیبورد فارسی

پس از نصب نرم افزار با انتخاب کیبورد و حروف فارسی جدید به عنوان حروف تایپی ویندوز مشکلی از بابت بهم ریختگی حروف نخواهید داشت.

برای رفع مشکل اکو شدن صدا در کلاس آنلاین چکارکنم؟

گاهی هنگام برگزاری کلاس مجازی-آنلاین پیش میاید که صدا اکو شده و صدایی ناخوشایند تولید کرده و مانع برگزاری جلسه ی آنلاین ما میشود

این مشکل مطلقا به سرور ارتباطی ندارد و میبایست افرادی که دارای میکروفن فعال هستند بلند گو یا اسپیکر سیستم خود را قطع و از هدفون یا هندزفری استفاده کنند.

در واقع هنگامی که شما اسپیکر و میکروفن خود را همزمان فعال میکنید یک لوپ یا چرخه ی صوتی ایجاد کرده که باعث میشود صدای خارج شده از اسپیکر توسط میکروفن دریافت شده و مجددا برای پخش به سرور ارسال شود، این فرآیند بارها تکرار شده و باعث اکو شدن پی در پی صدا میشود. با تغییر اسپیکر به هدفون این مشکل کاملا برطرف شده و میتوانید از جلسه ی آنلاین خود لذت ببرید

برای ورود به کلاس آنلاین حتما باید برنامه را نصب کنم؟

اگر شما به عنوان شرکت کننده در کلاس هستید نیاز به نصب برناه خاصی ندارید و در مرورگر نیز میتوانید وارد کلاس شوید.
اگر به عنوان  استاد  یا ادمین میخواهید وارد کلاس شوید پیشنهاد میشود حتما توسط لب تاب یا کامپیوتر و از طریق نرم افزار ادوب کانکت وارد کلاس شوید. چرا که برخی از امکانات صرفا در این حالت در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

قبل از ورود به کلاس چه مواردی را باید بررسی کنم؟

در صورتی که کاربر داشنجو هستید، کافیست صحت موارد ذیل را چک کنید:

  • بلندگو یا هندزفری خود: یک فایل صوتی پخش نمایید تا صدای آن را به وضوح بشنوید.
  • کیفیت اینترنت: مطمئن شوید که از کیفیت مناسب اینترنت برخوردار هستید. برای اتصال به کلاس های مجازی به نیاز به ارتباطی پایدار  دارید
  • زمان و لینک کلاس آنلاین و نام کاربری: معمولا برگزار کننده کلاس آنلاین لینک کلاس را از قبل در اختیار شما قرار میدهد. برخی از موارد ممکن است به شما نام کاربری و کلمه عبور منحصر به فردتان را بدهند. در این صورت هنگام ورد به کلاس بایستی از آن استفاده کنید. در غیر این صورت به عنوان مهمان وارد کلاس شوید.
  • اگر به عنوان کاربر استاد و یا ادمین در کلاس حاضر میشوید، علاوه بر موارد فوق موارد ذیل را نیز از قبل بررسی نمایید:
  • از یک رایانه با مشخصات سخت افزاری به روز برای اتصال به کلاس ها استفاده کنید.
  •  در صورت ضعیف بودن سرعت اینترنت، هنگام حضور در کلاس آنلاین، اتصال سایر ابزارهای الکترونیکی از اینترنت را قطع نمایید.
  •  رایانه مورد استفاده شما مجهز به هدست یا بلندگو و میکروفن باشد.
  •  تنظیمات مربوط به ضبط و پخش صدا، در ویندوز رایانه مورد استفاده شما بدرستی انجام شده باشد.
  •  آخرین نسخه نرم افزار Connect Adobe روی رایانه مورد استفاده شما نصب شده باشد.
  •  آخرین نســخه نرم افزارهای مرورگر اینترنتی همچــون Firefox Mozilla ، Chrome Google یا Explorer Internet روی رایانه مورد استفاده شما نصب شده باشد.
  •  آخرین نسخه نرم افزار Player Flash روی رایانه مورد استفاده شما نصب شده باشد.
  •  نرم افزارهای Word و PowerPoint از مجموعه نرم افزارهای Office Microsoft روی رایانه مورد اســتفاده شــما نصب شــده باشد.
  •  حد اقل سرعت دانلود اینترنت مورد استفاده شما 512Kb باشد.
  •  پورت های 80 ، 443 و 1935 توسط نرم افزار آنتی ویروس یا از سوی شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی شما بسته نشده باشد.

درباره شرکت

شرکت ابتکار پیشرو در صنعت آموزش مجازی، تولید محتوای و پشتیبانی فضای مجازی و تولید محصولات فرهنگی کتاب و نشریات؛ همواره پشتیبانی فعالین فرهنگ و آموزش کشور

هدف ما گروه از آغاز، تامین بهترین راهکارها و ایجاد ساختار پر سرعت شبکه با ضریب امنیت بالا به بازار ایران بوده و به گواهی سابقه فعالیت تخصصی چندین ساله, این شرکت در عرضه سیستم برگزاری وب کنفرانس Adobe Connect (کلاس مجازی – Virtual classroom) و سامانه مدیریت آموزش الکترونیک LMS در ایران پیشگام بوده است.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به : شرکت ابتکار اندیشان سبز می باشد.